tiistaina, marraskuuta 18, 2008

Yöttäjä

Mopo ja kuski remontissa ja talviteloillaan

Kuten lokista voinee päätellä; olen keskittynyt tähän mopo teemaan ja hiljaista on ollut sitten Kilpisjärven.. ;) Norjan reissu tuli kotiin aika kivasti. Tosin Kilpisjärvellä kaadoin pyörän ja Muoniossa huomasin että kytkin luistaa. Kytkin todellakin luisti, enkä heti tajunnut että norsun korva eli käsis uojahan se kaatuessa oli jäänyt kiinni kytkin kahvaa kahnaamaan. No kytkin siis kotimatkan aikana kului normaalia vauhdikkaammin, muttei siinä sen kummempia. Suuremmat tekniset murheet ovat olleen kun abs-varoiutsvalo ja nopeusmittari alkoi elämään omaa elämäänsä. Syyksi paljastui nopeusmittarin anturi, joka keräsi metalli nöyhtää. Anturi sijaitsi perässä, joten perässä oli väljää ja siellä kulutus jatkui jatkumistaan. Huollon ensi kommentti oli, että perä on vaihdettava, mutta nyt mopo odottaa osaa. Jota en ole vielä saanut aikaiseksi tilata. Kesän kilometrit oli reilusti toisella kymmenellä tuhannella, joten olipa siinä kylliksi jo mopoiltukin. Laitetaan pyörä kuntoon jälleen ensi kesäksi.

Norjan reissun perustiedot google mapsiiin syötettynä Menoreitti ja paluumatkaa. Kesto oli noin kaksi viikkoa. Pääosin, kuten teksteistä voi päätelläkin, siirryimme päivän ja olimme päivän paikallaan, mikä osoittautuikin mukavaksi tahdiksi lomailun kannalta. Säät suosi matkaa, kun ensi kastuminen tapahtui viimeisenä päivänä kotiin palatessa. Muoniosta tulimme eri reittiä kotiin, kun Petteri ja Annukka suuntasi Rovaniemelle yöksi, niin minä ajoin Reisjärjelle tuttujen luona käymään yön seudun. Budjetti ylittyi tai alittu, ollen omalta osaltani noin 700e, mikä kahden viikon reissaamisesta ei minusta liian paljon ollut ja jotain ostoksiakin siihen tein. Hienoimmat maisemat ja mukavimmat tiet tämän reissun osalta mielestäni löytyi Senjan saarella ja sieltä Kilpisjärvelle palatessa.

Edelliset kaksi viikkoa olin "syyslomalla". Ensimmäisen viikon olin Jarkon kanssa jälleen Norjassa. Vietimme viikon ajan Katrin Ja Sveinin vieraana Lakselvissa. Matka taittui ihan mersulla. Mopo reissaaminen olisikin ollut hieman haasteellisempaa, sillä huonoilla talvirenkaillakin ensi kertaa varsin talvisissa olosuhteissa oli kyllin haasteellista. Maisemat Finnmarkissa ovat enemmän tunturia ja ainakin tähän aikaan syksyä varsin karua. Teimme joka päivä retken johonkin suuntaa, joten varsin aktiivinen lomasta muodostui. Kuva on Lakselvin kylän läheltä tunturista, johon kiipeilimme. Osareittiä nokia sporttrackerillä tallennettuna.

keskiviikkona, elokuuta 20, 2008

tiistaina, elokuuta 05, 2008

Norja jäi taakse

Tänään tulimme Andenesista lautalla Gryllefjordiin, Senjalle. Kuva on tältä lautalta. Senjalla tultiin saaren pohjoisosan kautta kulttuuritietä pitkin. Tätä reittiä voi suositella, sillä tie on mutkainen ja maisemat hienon ja jylhät, vuonoineen ja jyrkkine vuorineen. Tunneleissa joutuu olla tarkkana sillä tie on kapea ja osin monttuinen. Finnsnes kaupunki on maksullinen ilmoitusten mukaan. Kaupunki on iso ja loput kruunut voi kuluttaa hyvin täällä, jota emme kuitenkaan tehneet. Sen sijaan ajoimme Skibotn kylään ja tilasimme leirintäalueen kahvilasta pizzaa kuluttaaksemme loput kruunut. Tilauksen tehtyämme älysimme tilauksen olevan 3 isoa perhekokoista pannu pizzaa, jota kaikki pizza on Norjassa. Syötävää jäi hyvin huomisellekin.

Ajoimme Kilpisjärvelle. Etsimme reittiä kolmen valtakunnan pyykille, mutta tie ei vielä ollut mopolla ajokunnossa. Nyt yö nukutaan Kilpisjärven matkauilukeskuksen leirintäalueella. Mopolla tuli reissun toinen kaato pysäköinti paikkaa hakiessa.

Huomenna retkeilyä, tavoitteena Saanan huippu ja mietiskellään miten matka jatkuu. Josko huomenna ajaisimme jo Rovaniemelle.

maanantaina, elokuuta 04, 2008

Andenes, valasretki

Kuva kertokoon tämän päivän annin.

Huomenna matkaamme Senjalle ja Suomea kohden.

sunnuntaina, elokuuta 03, 2008

Andøy

Jälleen ajoimme hieman pohjoisemmaksi, Vesterrolenilta Andøille. Andøylla tulimme saaren länsilaitaa pienempää tietä, joka välillä oli lähes kärrypolkua. Maisemat on kivat ja mukavia pikku hiekkarantoja pitkin matkaa. Söimme eväät yhdellä beachilla. Uiminen jäi vielä tällä erää, sillä golf-virran lämmittämä vesi ei kovin lämpimältä varpaistani tuntunut. Kuva tulee myös eväspaikan kohdilta mutkista.

Huomiseksi on paikat varattu valassafarille. Tänään lähdöt oli kovan merenkäynnin takia peruttu, mutta huomiseksi on tilattu paremmat tuulet. Emme ehdi Senjalle menevään lauttaan huomenna, joten otamme taasen ihan vain lomaillen Fiskenesin kylässä, noin vartin matkan päässä Andenesista.

Stokmarken, Vesterolen

Tarkoitus oli olla tämä päivä blogaamatta, mutta aamuajelulta tuli niin hienoa kuvaa, jotta pitää postata yks kuva. Aamulla käytiin harrastamassa enduroa vuorella. Paikalliset katselivat hämmentyneinä/vihastuneina vuoripoluilla ajeluamme. Emme kuitenkaan saanut politia perään. Vuoren jälkeen menimme meren rantahiekalle, josta myös kuva. Suolan maku on vieläkin suussa. Tämä oli hauskaa..
Päivällä kävimme hurtigruten museossa laivalla, m/s finnmarkkenilla. Ruokailu pizzeriassa ja kolmen tunnin päväunet.
Illalla kävimme vielä trekkaamassa lähivuorella/tunturilla kolmen tunnin kierroksen. Kiva paikallaan olo päivä.

perjantaina, elokuuta 01, 2008

Tuulta, turskaa ja rantateitä

Tämä päivä oli siitä omituinen, että Annukka söi aamupalan. Tosin harmittavaa myös oli, että Annukalla koski mahaa koko päivän. Se ei kuitenkaan luultavasti ollut aamupalaan liittyvää kipua.

Ajelimme pohjoiseen päin satakunta km ja päädyimme Vesterålen saarille ja Stokmarknes kylään. Otimme mökin kahdelle seuraavalle yölle, joten otamme lomaillen. Huomenna voisimme jalkautua taasen jollekin mäelle. Tänään ajoimme Leknesistä itä rantaa pohjoiseen johtavaa pienempää tietä, maisemat oli hienot ja karut. Kävimme matkan varrella Lofoottien kalastajakylissä. Kuva on Nusfjordista, ja toinen matkailijoiden suosima kylä oli Henningsværd. Ilmat on hieman viileämpää (n.+13), mutta aurinkoista. Annukalla ja Petterillä alkoi jo sormet hieman routimaan.

Edellisestä Hamnøin rorbuusta täytyy mainita, että kalastimme eilen illalla mökin rannasta. Seitä tuli lähes joka heitolla ja pari pientä turskaakin. Yksi makrilli oli kiinni, mutta karkasi nostaessa. Petteristäkin tuli siis kerta heitolla merikalastuksen harrastaja. Kaloja paistettiin ja lopulta päädyimme syömään makkaraa.

torstaina, heinäkuuta 31, 2008

Lofoofit saavutettu

Eilen aamulla lähdimme Lödingenistä ja ajelimme Svolværiin, jossa vietimme kaupunki päivää satamassa. Matka jatkui mutkateitä rauhalliseen tahtiin Leknesiin. Ensimmäiset poliisit tutkaamassa ja lampaat tiellä on tavattu. Leknesissä poikkesin Pieskeille kylään, jossa pääsin talon purku/rakennus talkoisiin. Oli erittäin mukavaa tavata vanhoja tuttuja täällä. Yön vietin heidän vieraanaan. Annukka ja Petteri tuli Hamnøihin, josta vuokrasivat rorbon, kalastajamajan kahdeksi yöksi. Eli ensi yökin ollaan tässä, kuvakin on majalta. Aamulla ajoin minäkin tänne ja koko porukalla kävimme Åssa aamupalalla. Å on siis eteläisin paikka, johon Lofooteilla pääsee virallista tietä. Viime yönä ja tänä aamuna oli reissun ensimmäiset sateet. Nyt päivällä taasen paistaa aurinko ja on sopivan lämmintä. Nilla oli tehnyt hienon esittelyvideon Lofooteista, josta pistän linkin tännekin. http://www.finsk.net/video/index.htm

Vähitellen aletaan päästä lomatunnelmiin. :)

keskiviikkona, heinäkuuta 30, 2008

Lähestymme Lofootteja

Lähdimme aamulla Björklidesistä Narvikia kohti. Narvikissa parit "piruetit" ja turisti infossa käytiin kyselemässä lauttoja Lofooteille ja valassafareita. Annoimme itsemme ymmärtää, että ehdimme Skutvikistä Svaelväriin menevälle lautalle. Mutkatiellä matka ei kuitenkaan edistynyt aivan yhtä nopeaan kuin suunniteltiin ja matkalla oli vielä yksi 20minuutin lauttamatka Boknesiin, joten suunnitelmaa täytyi korjata. Boknesista nousimmekin heti seuraavaan lauttaan Lödingeniin. Johon nyt jäimme yöksi.

Säät ovat suosineet ja lämmintä on riittänyt. Tänään lämpötila parhaimmilaan oli 25, pilvetön taivas koko päivä. Narvikia ennen kävimme katsomassa "kuuluisaa" saksalaisen sotalaivan puolisasta, joka törröttää Ofotfjordenissa.

maanantaina, heinäkuuta 28, 2008

Kävelyhommissa Abiskossa

Nousimme Nuoljalle hissillä ja kun viimeistä huippua ei löydetty, niin samoilimme takaisin alas ruotsalaisen vuoripuron vartta pitkin. Lumisotaa pääsimme leikkimään ja viileässä vuorivedessä varpaita lioteltiin. Vuoren alapuolella tultiin komean, kauniin, upean, vauhdikkaan ja märän Abiskojokkan vartta. Suurta ihmetystä herätti myös ruotsalaisen vuorikasvillisuuden runsaus. Tupakkataukoja on ollut liikaa. Nyt vielä käydään kaupassa ja syödään. Huomenna ollaan taas liikekannalla.

sunnuntaina, heinäkuuta 27, 2008

2. Siirtymä päivä Narvikin suuntaan

Tänään ajettiin Övertorneo-Pajala-Kiiruna-Abisko reitti. Ensimmäiset porot havaittu. Ja Kiirunan jälkeen maisematkin vaihtuneet jyrkkemmiksi. Minulle tämä vuoristomaisema taitaa olla meistä ihmeellisintä. Kiirunassa tankattiin mopot ja ruokakassit ja tuntui, että ajoin painavimmalla mopolla pitkään aikaan. Kirunassa Matkaa kertyi kaiken kaikkiaan 369. Kommunikaatio pyörien välillä kehittyy, tööttöä opittu jo käyttämään.

Kaikilla meillä oli hieman väsy tänään. Olisiko uni ollut kotoista heikompaa vai muuten vain "taisteluväsyä" pukkaa ajamisen päälle. Leiriytymimispaikka kahdelle seuraavalle yölle löytyi Abiskosta 10 km länteen, Björklidenistä. Huominen ollaan ihan vain paikallaan lepäillen, tai ainakin paikkakunnalla. Suunnitelmissa on kiivetä tuohon lähi "mäkinyppylälle" hissillä ja tulla kävellen alas tai sitten joku pikku reippailu on tiedossa. Muutoinkin turisteja on paljon, joten luulisi tältä seudulta näkemistä löytyvän vähintään yhdelle paikallaan olo päivälle.

Tästä lähdemme, suuntana Lofootit

Lähdimme liikkeelle tänään aamulla Kontilahden ex-essolta eli nyk. St-1:ltä. Heti alkuunsa pikku ongelmaa ilmeni. Navigaattori eli zumo ei käynnistynytkään enää Kontiolahdelta lähtiessä. Viime viikolla päivitin kartat ja tähän asti uudetkin kartat toimi hyvin, mutta nyt karttojen lataamisessa vaikutti olevan ongelmaa. Valtimolla jo kyselin Kajaanista garmin huoltoa, muttei sellaista tietenkään ole etenkään heinäkuisena lauantaina. Mutta kuinkas ollakaan, kahvitauon jälkeen laite oli käynnissä ja toimi kuin ei mitään. Toivotaan että se kestää kunnossa koko reissun.

Juuan kohdalla Annukalta irtosi visiirin ruuvit ja pakollinen huoltotauko tuli pidettyä Sotinpuron keikoilta tutulla abc:llä.

Kontiolahti-Sotkamon-Oulu-Haaparanta-Ylitornio reitti tultiin ja matka taittui hyvin. 624 tuli kilometrejä. Päivän tavoite eli siirtyminen napapiirille on saavutettu. Eka yöpyminen on Kattilakoskella Torniojoen varrella teltassa ravintolan siistiksi leikatulla nurmikolla. :) Huomenna suunitteilla olisi Abiskoon siirtyminen.

Olemme kivenheiton päässä Suomesta, joten tämän päivän kuvatkin latasin nettiin. Jatkossa kuvien päivittäminen voikin kestää kaunemmin. Osoite kuville on: http://petrith.pp.fi/images/Lofoten08

torstaina, heinäkuuta 24, 2008

Vesikulkine tämäkin

Eilen oli hyvä päivä soutaa. Karelia soudussa soutelimme Prikaatin väen kanssa Lieksasta Vuonislahden ja Kelvän saaren kautta Haapalahteen Pielisen laineiden liplatellessa. :) Alun selkävesillä tuuli hieman, mutta häiritsevintä oli kuitenkin aallokko, joka oli korkeudeltaan ehkäpä metrin. Airo ei tahtonut aina nousta aallon yli tai muuten vain pärskäytti saavillisen verran vettä syliin, selkään tai parhaimmilaan vain naapurin selkään. Toisille tuli hieman vilu ja toisille hieman enemmän, joka tosin iltapäivällä alkoi kaikota. Iltapäivällä havaitsimme taivaalla myös omituisen valoilmiön. Eli aurinkokin näyttäytyi. Järjestelyt oli hyvät ja meidän oma huolto myös toimi erinomaisesti, joka tietty kovin suuri yllätys ollutkaan. Hyvin positiivinen maku tapahtumasta jäi ja voisin suositella muillekin työhyvinvointi toiminnaksi retkisoutamista.

Norjan reissun valmistelut on loppusuoralla ja pakkaaminen alkanut. Minulla ei ole ongelmia saada tarpeeksi varustetta mukaan, kun laukkuja tilaa on kohtuullisesti. Annukalla ja Petterillä on kahden henkilön tarvikkeet, joten siellä voi olla tiukempaa pakkausta. Tarvikeet todennäköisesti tasataan alkumatkassa lauantaina ettei toisesta pyörästä tule 600kg ja toisesta 400. Koetin vaivihkaa vilauttaa ajatuksta Alta-Kautokeino vanhan postitien ajamisesta, muttei ehdotus varsin suurta suosiota nostanut. Voihan se ollakin aika haastava reitti noin täyteen pakatuilla mopoilla ja kaksi päällä. Lähtöön aikaa 1,5 vuorokautta.

sunnuntaina, heinäkuuta 20, 2008

Kuha keliä odotellessa

Perjantaina käytiin Juha kanssa Höytiästä haraamassa uistimilla. Tuloksena kuhia hyvin juotettuna aika monta. Juotettuna, koska ne sattui olemaan sen verran pieniä ettei niit havainnut vavasta ja kun kalaa vetää muutaman kymmenen minuuttia noin 4km/h vauhtia, niin siinnä alkaa olla painonsa verran vettä sisällä. Kaikki niistä lähti kuitenkin uimaan. Veneeseen ja kai paistinpannulle päätyi kokonaista yksi hauki. Tapahtumia järvellä oli kuitenkin hyvin, joten kivaa se oli ja toinen jos kolmastkin kerta vielä on tulossa.

Norjaan lähtö lähestyy. Suunnitteilla on lähteä ensi pperjantaina tai lauantaina ajelemaan. Suunnitelma ei ole kovin tarkka. Aikaa noin kaksi viikkoa ja ensiksi kohti Narvikia ja siellä sitten mietitään mitä tehdään. Mulla tavoitteena on lähinnä päästä valassafarille ja ostaa lampaan karva bemariin takapuolen pehmikkeeksi. Ja jos tilanne alkaan näyttämään pahalta niin näistäkin olen hieman valmis tinkimään. Tärkeintä kuitenkin on, että pääsee arjesta irti ja elämään taivas kattona hetken. Viimeiset huollot mopoon tulossa ensi viikolla ja kaikki alkaa olla valmista.

maanantaina, kesäkuuta 30, 2008

Vaihteeksi veneilyä

Kuten nämä blogaukset on ollut tapana aloittaa, niin todettakoon taasen että edellisestä blogauksesta on jo aikaa, jonka joku tarkkanäköinen jo kenties havaitsikin. Kesää on mopoiltu hieman vajaa 6000 km on möhkön mittariin vierähtänyt ja uralia ei ole vielä edes laitettu tulille. Pesty kuitenkin on.. Muutamia viikkoja on Norjan reissuun lähtöön aikaa, joten reissua voisi kohta alkaa suunnittelemaan. Telttani lähtee jo tämän viikon torstaina harjoittelemaan Norjan murretta, kun Ari innostui ulkoiluttamaan Bandittia ulkomailla saakka. Oma moponi sai alleen uudet sliksit eli touranset on nyt ja syvästi jäin kaipaamaan rupulikumia. Tasaisempaa kyytiähän tuo antaa tiellä, mutta jo soratiellä ajamisesta on hauskuus poissa. Mutta mennään taasen varovarovasti.. Sateessa sladittelua on jo harjoiteltu pariin otteeseen, joten mopossa taitaa vain olla liikaa tehoa verraten pitoon. Kuivalla en ole suurempia luisuja ottanut. Pitää se kumi siis jotain, mutta kun ajankin aina niin rauhassa.

Viime viikon tempaus oli veneily Koiteleella. Hieman tuli kalastettua, joskaan kalan saaminen ei ollut tärkeintä vaan pääasia. Pari kuhaa, joukko ahvenia, hyvän kokoisia kaikki ja hauki tulikin. Ei siis yllin kyllin, mutta syönti kalat tuli, joten kalan lisäksi myös kalamiehet pääsivät syömään. Kuva on pe-la yöltä parhailta kalapaikoilta Koitereelta. Yllättäen tuossa kuvassa ei löydy gps-tagia. Kuka arvaa miksi? Kuvia lisää.

Liikenteestä tietoliikenteeseen. Ostin Jari Parantaisen digitodayn blogi kisassa voittaman Lenovo thinkpadin ja asensin koneeseen ubuntu linuxin. Hankkimisessa Sami toimi täyden toimittajan virassa eli Samille kiitokset jälleen kerran avusta. Ubuntu vaatii hieman totuttelua, mutta asensin siksi tämän ainoaksi käyttikseksi, jottei tule turhaan haikailtua wintoosan perään. Käyttö sujuu jo ja systeemit toimii jotenkin. Tällä uudella laitteella tulee tämäkin teksti.

Tämä nyt tällä erää ja toivotaan, että seuraava logaus alkaa eri klisein. Kuumia moottoriteitä kaikille.

lauantaina, kesäkuuta 14, 2008

Mopo huollossa

Kevättä ajeltu ja reipas 4000km näillä sulilla ajeltu. Hieman kulmikkaan tuntuinen on bokseri ollut, ja ihmettelinkin jo asiaa. eilen tuli käytyä kalakukkojen kaupungissa huollattamassa Petterin kanssa bmw. Venttiilisäädöt oli päin sitä ihteään ja ilman suodattimessa 200g hiekkaa. Käynti muuttui ihan korvin kuultavasti ja kone kiertää ja kukkuu huomattavasti iloisemmin. Säännöllistä huoltamista aion siis jatkossakin harrastaa. Pisteet Lt pro biken pojille hyvästä palvelusta. Toivottavasti huolto säilyy Kuopiossa ja uusi huolto tulee Joensuuhun.
Vanhasta lt:stä on tulossa kauppa maanantaina. Vaihdossa on tulossa Ural 650 sivuvaunulla, vm. -66. Joten aletaan päästä asiaan..

sunnuntaina, toukokuuta 11, 2008

Kirjoittelu jäänyt vähiin, mutta kevään ongelma onkin, että mikään muu ei tahdo kiinnostaa kuin mopoilu. Viime viikonlopun aloin ajamalla polkuja pitkin kotia, jossa mopo tahtoi vikuroida omia teitä. Lunta löytyi ja hangessahan oltiin. Tulipa kokeiltua käytännössä paljonko gs painaa. Alku viikosta vaihtui etukumi uuteen karooseen. Eli nappulakumilla mennään edelleen. En millään tohtinut laittaa sileämpää rengasta, kun hiekalla ajaminen on juuri alkanut maistumaan. Katsellaa kesällä taasen uusiksi rengastus.
Kuva on viime torstailta kun ajeltiin Petterin kanssa lenkki pikkuteitä. 60km ja noin pari tuntia. Hienoja maisemia löytyy läheltä kotiakin. Eilen pistäydyin Jämsässä pitkästä aikaa ja matkan ajaminen alkaakin nopeammin maistumaan puulta. No mutta silloin onkin päämäärä tärkeämpi kuin matkanteko, joten ajatus koko hommaan on eri..:-)

torstaina, toukokuuta 01, 2008

Keski-Karjala kierrosta asfaltilla huhtikuussa

Mopon mittariin on jo tällekin vuodelle reilu tonni vierähtänyt ja eturengaskin alkaa olla vaihtokunnossa. Arin kanssa käytiin tiistaina Keski-/Itäistä Karjalan teitä surauttelemassa. Jolta reitiltä kuvakin on, Koverosta Kiihtelysvaaraan päin museo sillalta. Navikaattorissa oli vältettävinä hiekkatiet, kun Bandit ei sovellu oikein kuulemma kelirikkoteille. Reitti kulki suurinpiirtein: Joensuu- Tohmajärvi- Öllölä- Tuupovaara- Kovero- Kiihtelysvaara- Joensuu. Risteyksissä on vielä hiekkaa melko runsaasti, mutta mielestäni hiekkä on yhtä liukasta vuoden aikaan katsomatta. Joten tietty varovaisuus on muistettava. Kelitkin alkaa olla aika kesäiset, joten lisää vain surautteluja suunnittelemaan.

Tämän blogin palvelin on vaihtunut isog:lle joten muistutan, mm. rss-syötteen päivittämisestä selaimeesi. :-)

maanantaina, huhtikuuta 21, 2008

Viileää mopoilua

Viime viikon ajoin liki kaikki ajot pyörällä. Töihin aamulla mennessä ei aurinko ollut ehtinyt vielä lämmitttää, joten kelit ovat olleet toistaiseksi pakkasen puolella. Kuva on viime perjantai aamuna työpaikan pihalla. Tiet ovat kyläkin kuivat, joten eteneminen on vakaata. Nyt alkuviikon olen reissussa, joten mopo seisoo. Toivotaan että kivat kevätkelit jatkuu loppuviikosta.

perjantaina, huhtikuuta 04, 2008

Kuraa kausi 2008 avattu

Moottoripyörä on kaivettu tallista ja ensimmäinen kiekko ajeltu. Tuon top boxin perältä jätin pois ja yllättävän iso vaikutus ajettavuuteen ja käsiteltävyyteen tuon puuttumisella on, ja positiiviseen suuntaan. Kevään ensimmäisellä lenkillä helppo käsiteltävyys ei ollut pahaksi, kun kuitenkin ajo on hieman hakusassa. Kuralla ja jäällä, eli liukkaalla, pääsi nyt koettamaan onneaan. Tällä kertaa ilman pahempia lankeamisia. Joskaan boorin ajamista en osaa sitten ollenkaan, ei taida tämän mallinen mopo olla se paras mahdollinen hajoituskaveri kokonsa (ja hintansa) puolesta.

Matka kulki Ylämyllyltä Käsämä-Sotkuma-Joensuu-Selkie-Mönni-Jakokoski-Uuro reittiä takaisin kotia. Kuskin diagnoosiksi muodostui lievästi vaikeutunut suupielien saanti vaakatasoon. Eli ihan kivaa. Tästä se kausi starttaa ja auton voisi kohta laittaa talliin seisomaan.

tiistaina, huhtikuuta 01, 2008

BMW K 100 LT myynnissä

Mopokausi jälleen koputtelee ovelle todenteolla. Tämän viikon säät ovat olleet jo sellaisia, että loppu viikosta täytyy käydä pieni koeajo suorittamassa varovarovasti. Parin viikon ajan on ollut myös minun vanhempi bmw myynnissä. Pari kyselyä on tullut muttei vielä kauppaa. Sen verran olen ostajilta kuullut, että pyörät vaihtaa nyt omistajaa aika nopeaan. Ja sopiva menopeli, kun sattuu kohdille, niin ei kannata jäädä pitkiksi ajoiksi miettimään. Eipä nyt ole puhelimessa yhtään mopoaiheista kuvaa, mutta tulkoon tuo hiihtokuva aasin sillalla, että hiihdot alkaa olla menneen talven lumia tällä erää. Loppujen lopuksi hieno talvi on takana ja hiihdelty on. Viime viikolla tuli vielä lunta niin ettei mersu meinannut tiellä pysyä. Puhelimen muistista kuvia etsin siksi, kun kirjoittelen tätä junassa matkalla Lahteen. Töiden puolelta kevät on melko "hajallinen", paitsi tejijän niin myös ohjemlan kannalta. Nyt olen pari päivää Lahdessa, sitten Joensuussa opiskellen, sitten Hesassa, siteen Sotinpurolla, sitten ties missä.. Mutta vaihtelua piisaa. Vaikken hirveästi reissaamisesta pidäkään, niin aikansa kutakin. Jollekin toiselle moinen liikkuminen on täyttä arkea, muttei sairaanhoitaja vaan ole tähäoikein tottunut.

Tämä tällä erää ja kaikki lukijani, eikun vaan mopo kaupoille. Ja tuota linkkiä saa vapaasti levittää. :)